NOVINKY

arr3novinky   ... arr301.12.2008 AkceZde je umístěn text novinky. Prvních 30 znaků bude zobrazeno na úvodní... arr315.11.2008Toto je druhá akce, toto je druhá akce, toto je druhá akce, toto je...

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 26 995 Kč
do košíku:

KONTAKTY

RC SERVIS - Zdeněk Hnízdil
Letecká 666/22
161 00 Praha 614
tel: 730 944 837
info@rcservis.cz
bank. spojení: 164371959/0300
N 50° 5.585 // E 14° 18.100

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

naše cena 1 695 Kč
naše cena 495 Kč
do košíku:

 



 

21.08.2014



 

****NOVINKA****

NEREZOVÉ ŠROUBY

 



Li-Pol baterie a jejich údržba
Li-Pol baterie

Něco k Li-Pol bateriím.

 

Li-Pol akumulátory jsou dnes již známé a běžně používané. Přesto bych rád upozornil na některé méně známe skutečnosti.

Nebezpečí: Provoz Li-Pol baterií může být při neopatrném provozování nebezpečný a to hlavně z důvodu nebezpečí požáru. Stává se tak z 99% při nabíjení. Důvodem může být porucha nabíječky, která prostě proces nabíjení neukončí tak jak má, ale pokračuje až dojde vlivem přebití k vznícení dobíjené baterie. Dalším důvodem je neopatrnost při uvádění nabíječky do procesu nabíjení. Může se totiž stát, že k nabíječi připojíme baterii, která není vybitá. To by za normálních okolností nijak nevadilo, nabíječ ukončí nabíjení při 4,2 voltech na článek a všechno je v pořádku. Většina nabíječů si na počátku nabíjení sami baterii změří a určí si kolik článků bude nabíjet. Vás se na to sice ještě zeptá zobrazením na displeji jestli je vše v pořádku a po Vašem potvrzení začne nabíjet. Většina z nás toto potvrzení však dělá automaticky a moc se displeji nevěnuje. A v tom je ten problém. Při připojení skoro nabité baterie jí totiž nabíječ může vyhodnotit jako více článkovou, než opravdu je. Když si toho při potvrzování nevšimneme, riziko vznícení je téměř jisté.

Další poznámku bych měl k samotnému udržování Li-Pol baterií v dobré kondici. O limitech vybíjecích proudů psát nebudu. To je dnes každému známé a píše se o tom v každém návodu. Nabíjecí proudy bych doporučil používat spíše nižší (kolem 1C) to znamená, že dobíjecí čas bude něco kolem jedné hodiny.

Co je však naprosto zásadní pro životnost Li-Pol článků je jejich skladování. V žádném případě nesmíte odložit baterii nabitou. Stane se to velmi jednoduše tak, že si vše připravíme k letu, pak nám do toho něco přijde nebo se změní počasí a nikam se nejde. Pokud baterii následně nevybijete alespoň na 3,9 voltů na článek, bude týden po odložení nafouklá s trvale poloviční kapacitou. Toto je zcela zásadní věc pro životnost Li-Pol baterií a málo kdo toto pravidlo dodržuje. Svědčí o tom i nedostatek vhodných vybíječů na trhu.